בעיות בזוגיות, הנובעות ממצב כלכלי

כסף הוא נושא רגיש בזוגיות.

"אין לי כסף לזה"… "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה"… "נצטרך לוותר גם הפעם"…

כמה פעמים שמעתם את המשפטים המוכרים והכל כך צורמים האלה?

בתים רבים בישראל חווים קשיים כלכליים כאלה ואחרים. על אף שנושא זה חשוב מאד, זוגות רבים נמנעים מלהתמודד איתו או להתנהל בצורה נכונה. בדרך כלל אחד מבני הזוג אשר מנהל את כלכלת הבית, הוא הדומיננטי יותר, וזה מתכון בטוח לבעיות בזוגיות.

כאשר המצב הכלכלי אינו מדובר ומובהר בין שני בני הזוג, סביר להניח שמהר מאד כל אחד מבני הזוג יתכנס אל תוך עצמו לתסכול האישי שלו והדרך לעימות קצרה, קצרה מידי…

כסף מסמל כל כך הרבה צרכים רגשיים, כמו ביטחון וכוח, והוא קשור לערכים הבסיסיים של כל אחד מאיתנו.

לחץ ותחושת ייאוש אופפים אתכם וכמובן שמשפיעים עליכם כזוג.

להיות במחסור – גדול כקטן – מלווה בתחושות קשות של בושה, ייאוש ואפילו אשמה.

זה לא צריך להיות ככה!

שיטת הקברניט שלי תאפשר לכם לעבור תהליך אישי וזוגי שישבור את מעגל התקשורת השלילית בכל הקשור לכלכלת הבית ונושאים פיננסיים.

בתהליך נלמד איך מדברים על כסף בזוגיות – מהן ההתנהגויות שראיתם/למדתם מהבית שלכם בילדות, העוסקות בכסף. מן הסתם, גדלתם בסביבה שונה בה הגדירו והתייחסו לכסף בצורות שונות.

בתהליך הזוגי אני נתקלת, לא אחת, במצב בו הערכים של בני הזוג שונים זה מזה בהתייחסותם לכסף, אין שפה משותפת בנושא. אחת הטעויות הנפוצות והמרכזיות של זוגות, היא שבזמן שהם מחליטים לשוחח על נושא כלכלי כזה או אחר, הם משתלחים זה בזה והשיחה מגיעה מהר מאוד להאשמות הדדיות, לזלזול בבחירות בן הזוג ובסדר העדיפויות שלו וכאן כמובן, נכנס הכעס הרב ותחושת התסכול מתעצמת לאין שיעור. גישה כזו מביאה כמובן לתוצאה ההפוכה ולהתבצרות כל אחד מבני הזוג בעמדתו שלו.

שיחה זוגית ביניכם על הפן הכלכלי נחוצה וחשובה מאד. התקשורת כאן היא המפתח להצלחה – בתהליך של שיטת הקברניט נלמד יחד כיצד לדבר על כסף בבית שלכם. יחד תבינו את הצרכים העמוקים של כל אחד מכם ואת המקום שכסף תופס בחיי כל אחד מכם. כל זאת באמצעות הבנת דפוסי ההתנהגות שלכם סביב נושא זה, הבנת החסמים, החששות והפחדים שספגתם בעברכם והם עדיין מנהלים אתכם בחייכם הבוגרים… יחד תלמדו על מה מהם לוותר ועם מה להישאר.

לקבלת פרטים נוספים אודות התהליך, מלאו את הטופס הבא בקצרה ואשמח ליצור איתכם קשר: